dijous, 16 de juny del 2011

DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU , ZER Benissanet-Miravet

L’experiència es va portar a terme amb l’objectiu de treballar els valors i la convivència tots els membres de la ZER.

Objectius:
- Cohesionar l’ alumnat i conscienciar-los de la importància que té la PAU, la convivència pacífica.
- Orientar-los cap un món sense guerres i sense violència.
- Conèixer personatges que han lluitat per la PAU i la NO VIOLÈNCIA i quina ha estat la seua lluita.
- Saber quins són els drets dels infants

Descripció de l’activitat

Presentació de la jornada a càrrec de l’assessora LIC de la zona, projecció i fòrum d’una pel•lícula relacionada amb la jornada, activitats de recerca durant el matí i jocs, exposició dels treballs, cançons i cloenda; a la tarda.
Aquesta activitat la vam portar a terme tot l’ alumnat i mestres de la ZER amb la col•laboració de les famílies i l’assessora LIC.

Què implica?
- Ordinadors, DVD, material fungible, aules, sala de psicomotricitat, passadissos, pati,...
- Per part de les coordinadores el temps dedicat a l’organització va ser de tot el temps disponible durant quinze dies (hores de coordinació, no lectives, migdies, tardes...).
- La mestra de música va dedicar una part de les seues sessions a l’assaig de la cançó de cloenda durant quinze dies. Altres mestres van dedicar part de les hores del migdia per ajudar a fer els dibuixos dels murals i del pati. Per part de la resta de persones, la pròpia jornada.

Avaluació de l’activitat

Avaluació per part de l’alumnat: una experiència molt positiva i enriquidora. Avaluació per part del professorat: Va faltar infraestructura, es necessitava més temps per la recerca, algun desajust en la temporització d’un parell d’ activitats. En conjunt l’activitat va servir-nos per treballar en equip i per gaudir d’una jornada instructiva i lúdica alhora.

El següent pas: s’ha de notar que perdura en el temps, és el que li dóna sentit. Es vol incloure com una activitat més, sempre amb les millores que calguin i sempre emmarcada dins el Projecte de Convivència.


BIBLIOGRAFIA

- F. HERNÁNDEZ M. VENTURA , La organización del curriculum por proyectos de trabajo,  GRAÓ.
- MARTÍN, X. , Investigar y aprender. Como organizar un proyecto, Cuadernos de educación,     ICE-Horsori, Barcelona
-MURPHY, J. Más de 100 ideas para enseñar historia, Graó
-PENNAC, D. (2008), Mal de escuela, Mondadori, Barcelona
- ZABALA, A. Enfocament globalitzador i pensament complex  (el podeu llegir clicant al damunt)
-ZABALA, A. Cómo trabajar los contenidos procedimentales en el aula, Graó