dilluns, 20 de juny del 2011

PORTAFOLI I TIPOLOGIA TEXTUAL, Escola Pàmies de Ginestar

L’experiència es va començar a portar a terme quan no vam tenir clar com podíem treballar la tipologia textual als diferents cicles del centre. Per tant, aquesta activitat va adreçada a tots els nivells educatius de l’escola.

Objectius
  1. Per al mestre/a: Organitzar la producció de textos escrits per cicles. Recollir i unificar els  materials de base de treball
  2. Per al mestre/a-alumnat: Recollir els treballs realitzats en cursos anteriors i utilitzar-los com a material de base. Observar la millora en el propi treball (Portafoli)

Descripció global de l’activitat
Es trien sis tipologies textuals i es distribueixen al llarg dels sis trimestres del cicle. Tots els cicles treballem la mateixa tipologia el mateix trimestre. Cada cicle es repeteixen les tipologies. A Infantil es treballa la tipologia molt a nivell oral i menys escrit o dibuixat.
Es parteix del treball d’un model per passar a la pròpia producció. S’introdueixen les pautes d’autoavaluació que dirigeixen el treball a realitzar.
Aquestes pautes són les mateixes per a tots els nivells, adaptades.
Els materials de base i els treballs realitzats es guarden al portafoli per poder recuperar-los com a punt de partida pel treball posterior.

Aquesta activitat la treballen tots els mestres de l’escola, tant els tutors, com els especialistes com el itinerants.  S’intenta treballar en totes les llengües i, si és possible en d’altres àrees que no siguin lingüístiques (Text instructiu en E. Física, experiències de Medi, ...). Per tant l’activitat implica a tot el claustre i a tot l’alumnat.

Què implica?
-   Treball d’una hora setmanal al treball de tipologia textual
-         Portafoli personal de l’alumne/a
-         Portafoli del mestre
-         Llibreta i carpeta digital de recursos
-         Memòria per trimestre i per tipologia de la tasca realitzada i dels materials emprats

Avaluació de l’activitat
A nivell de mestres ho considerem molt positiu i fàcil d’organitzar. Compartim materials i experiències. Organitzem treballs i activitats conjunts per a més d’un cicle.
A nivell d’alumnes, quan iniciem una tipologia,  es nota que saben del que parlem i podem construir sobre el treball previ (aquest és el quart any que es fa aquest tipus de treball, ja s’han completat dos cicles).
El portafoli els permet organitzar la feina feta i tenir-la com a referent. Es pot anar a consultar en qualsevol moment que s’ha d’utilitzar un tipus de tipologia.
El següent pas: Continuar treballant i millorant, seguint aquesta directriu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada