dilluns, 20 de juny del 2011

MES MATEMÀTIC, ZER Ribera Nord


Durant el curs 2007-08 la nostra ZER va rebre un assessorament a centre de Problemes matemàtics, la formadora Núria Carazo ens va animar a fer aquesta activitat.

Objectiu

Motivar els nens i nenes a fer diferents activitats matemàtiques, i amb l’ajuda de la família que coneguin noves formes de fer, que les matemàtiques les trobem a diferents llocs.

Descripció global de l’activitat

Durant el mes de febrer cada dia de la setmana l’alumnat treballa un bloc matemàtic diferent mitjançant unes fitxes que prèviament preparen els equips de cicle (problemes, geometria, numeració, lògica, enigmes matemàtics,...)
Tota la ZER fa servir el mateix mecanisme de correcció: cada dia es dóna una fitxa que prenen a casa i treballen sols o amb l’ajuda de la família. Al dia següent durant els primers 10 minuts de classe, sigui quin sigui el mestre/a que hi hagi a l’aula es corregeix i es guarda per poder fer un dossier amb totes les activitats a final de mes.
La fan tots els alumnes i tots els mestres hi estan implicats.
Aquesta activitat implica tots els i les mestres de la ZER perquè es preparen en cicle i la correcció la fa el mestre que hi ha a primera hora a l’aula.

Què implica?

Implica una coordinació i organització per part dels cicles per preparar les activitats. El material són les fitxes que es van realitzant i acaben amb el dossier del mes matemàtic.

Avaluació de l’activitat

L’activitat ajuda que l’alumnat sigui conscient dels diferents blocs matemàtics, l’activitat ajuda a millorar la resolució de problemes, la lògica...

Volem continuar fent l’activitat per millorar els resultats i intentar canviar algunes coses per fer les activitats més competencials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada