dilluns, 20 de juny del 2011

SUPORT VITAL BÀSIC, Escola Marcel·lí Domingo de Tivissa

Creiem que participar i formar part com a escola del pla pilot sobre Suport Vital Bàsic a l’educació de les Terres de l’ Ebre, enriqueix a tot el nostre alumnat d’un nou aprenentatge i és una experiència molt satisfactòria com a escola. Aquesta activitat va adreçada a tot l’alumnat d’ Educació Infantil i d’ Educació Primària.

Objectiu:
Adquirir coneixements sobre què cal fer en una situació d’emergència.

Descripció global de l’activitat


Algunes activitats treballades per cicles són les següents:
-         E. infantil: saber quan podem estar en una situació de perill, elements que podem utilitzar per demanar ajuda, quan i com demanar ajuda a un adult, quin és el número d’emergència...
-         C. Inicial: què és el perill, com podem evitar-lo, com saber quan una persona està inconscient, com demanar ajuda, que cal dir quan truquem al telèfon d’emergència,...
-         C. Mitjà: s’inicia l’aprenentatge de les actuacions que cal seguir en una situació d’emergència, concretament en cas d’una situació de parada cardiorespiratòria.
-         C. Superior: es continua el treball iniciat a l’anterior cicle i s’amplien els coneixements.

Totes les activitats que es realitzen estan adaptades als diferents cicles i es realitzen  amb sessions teòriques i pràctiques.

La porta a terme la mestra especialista d’ Educació Física, que ha rebut la formació com a instructora en Suport Vital Bàsic a l’ Educació.
Implica  tot l’equip de mestres de l’escola.

Què implica?


Organitzar i temporalitzar les unitats de programacions que es treballaran dins del currículum de l’àrea d ’E F i Psicomotricitat i tenir en compte tots els materials didàctics i tecnològics que fan falta per poder-la realitzar.

Avaluació de l’activitat


Aquest és el segon curs escolar que hem posat en pràctica aquest projecte i podem afirmar que l’avaluació que es pot fer d’aquesta activitat és que l’alumnat assoleix els objectius proposats demostrant molt interès.

Seria molt positiu que com a escola es pugui continuar portant a terme aquest pla pilot sobre SVB perquè els coneixements que l’alumnat són bàsics per a la vida. Saber com cal actuar en situacions d’emergència i sobretot en el cas d’una persona amb parada cardiorespiratòria pot fer que aquests aprenentatges apresos puguin ajudar a salvar una vida.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada